E-księgowość

Login:

Hasło:

Zaloguj

Archiwum aktualności

Ważne Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT - sprzedam faktury” 11-03-2019

Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawiło się kolejne ostrzeżenie: Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT - sprzedam faktury”

Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawiło się kolejne ostrzeżenie:

Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT - sprzedam faktury”

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa monitorują publikowane w Internecie ogłoszenia dotyczące sprzedaży kosztów firmowych.
Wykorzystanie danych z JPK_VAT i STIR pozwala na wykrywane tzw. pustych faktur.

Proceder polega na wystawianiu faktur dokumentujących fikcyjne zdarzenia gospodarcze. Faktury te są następnie księgowane przez ich nabywcę, zwiększając kwotę naliczonego podatku VAT oraz zmniejszając kwotę podlegającą opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Bardzo często sprzedawca „wystawiając” fakturę korzysta z danych innych podmiotów gospodarczych bez ich wiedzy. Ten model działania dominuje w przypadku ogłoszeń internetowych. Oszust wprawdzie deklaruje, że dana faktura będzie zaksięgowana i wykazana w pliku JPK_VAT, rzeczywistość jest jednak inna.

Taka faktura jest niczym innym jak zadrukowaną kartką papieru.

Oferentom i potencjalnym nabywcom takich faktur zwracamy uwagę, że handel fakturami jest nielegalny i zagrożony (tak dla wystawcy jak i nabywcy) karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy aż do 25 lat.

Link do komunikatu : https://www.gov.pl/web/finanse/uwaga-na-ogloszenia-sprzedam-koszty-vat-sprzedam-faktury

czytaj dalej

Ważne Blisko 2 tys. firm może zostać wykreślonych z CEIDG 28-02-2019

Przedsiębiorcy, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) powinni to skorygować. Po 30 kwietnia 2019 r. mogą zostaną wykreśleni, ostrzega Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Przedsiębiorcy, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) powinni to skorygować. Po 30 kwietnia 2019 r. mogą zostaną wykreśleni, ostrzega Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Resort Przedsiębiorczości wysyła do przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis, list z prośbą o ich uporządkowanie. W razie braku reakcji wykreślone zostaną „zdublowane” wpisy, które nie zawierają danych takich, jak m.in. numer NIP, REGON, kod PKD działalności, adres do doręczeń (dane te wymienia art. 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 – 6 ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy). Co ważne, jeśli w obu wpisach danego przedsiębiorcy brakuje tych danych, po 30 kwietnia 2019 r. mogą zostać wykreślone z CEIDG wszystkie jego wpisy. Problem ten dotyczy ok. 2,2 tys. przedsiębiorców, co stanowi poniżej 0,1 proc. wszystkich zarejestrowanych w CEIDG. Przedsiębiorcy mogą sprawdzić, czy mają "zdublowane" (aktywne lub zawieszone) wpisy do CEIDG, wpisując swoje dane do wyszukiwarki przedsiębiorców na stronie www.firma.gov.pl.

- Wielokrotność wpisów jednego przedsiębiorcy w CEIDG to zjawisko nieprawidłowe. Negatywnie wpływa ono na przejrzystość obrotu gospodarczego i może generować nieoczekiwane problemy, zwłaszcza przy zawieraniu umów z kontrahentami, którzy mogą mieć kłopot z ustaleniem właściwego wpisu. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w których dane we wpisach nie pokrywają się, np. podane są różne adresy czy kody PKD działalności- wyjaśnia Wojciech Paluch, dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw MPiT.

Jak można skorygować wpisy?  Można tego dokonać w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terytorium kraju. Jeżeli przedsiębiorca nadal prowadzi działalność gospodarczą, powinien wybrać jeden z wpisów, w razie potrzeby uaktualnić go, a drugi wpis wykreślić, składając wniosek CEIDG-3 (służy on do wykreślenia zdublowanego wpisu), w którym wskazuje datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej. Natomiast jeżeli przedsiębiorca całkowicie zakończył działalność gospodarczą i jego wpisy są już nieaktualne, powinien złożyć wnioski o ich wykreślenie. Może wskazać datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, która rozumiana jest jako ostatni dzień jej wykonywania.

Trzeba pamiętać, aby wskazana data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej była prawidłowa. Może być ona również przeszła, nawet sprzed kilku lat. Wniosek o wykreślenie wpisu jest automatycznie przesyłany do innych urzędów państwowych (Urząd Skarbowy, ZUS). Prawidłowa data zaprzestania działalności gospodarczej pozwoli uniknąć wątpliwości dotyczących wpisu do CEIDG, np. w zakresie faktycznego okresu prowadzenia działalności gospodarczej.


Źródło: https://www.prawo.pl/biznes/kto-moze-zostac-wykreslony-z-centralnej-ewidencji-i-informacji-o,376711.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&fbclid=IwAR2pARatUp-oQCLpbXR-MA8SGAWli_2qAlf-l8Wt4t5gMifIbhlWCRaQd4A

 

czytaj dalej

Ważne Uwaga na fałszywe e-maile o "zamiarze wszczęcia kontroli skarbowej" 26-02-2019

Uwaga na fałszywe e-maile o "zamiarze wszczęcia kontroli skarbowej"

Ministerstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail informującymi o "zamiarze wszczęcia kontroli skarbowej", których odbiorca proszony jest o przygotowanie dokumentów wymienionych rzekomo w pliku dołączonym do wiadomości.

Uwaga na fałszywe e-maile o "zamiarze wszczęcia kontroli skarbowej"

Ministerstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail informującymi o "zamiarze wszczęcia kontroli skarbowej", których odbiorca proszony jest o przygotowanie dokumentów wymienionych rzekomo w pliku dołączonym do wiadomości.

Otwieranie załącznika do wiadomości lub wysyłanie odpowiedzi do nadawcy, jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem lub przekazanie danych podatnika nieuprawnionym osobom.

Urzędy skarbowe nie są autorami takich wiadomości i co do zasady nie informują drogą mailową o wszczęciu kontroli. Prosimy o zwrócenie uwagi, że korespondencja mailowa kierowana przez urzędy skarbowe wysyłana jest wyłącznie z adresów o domenie „gov.pl”.

Treść fałszywej wiadomości (pisownia oryginalna):

----------------------------------------------------------------------------------------------

Temat: INFORMACJA О ZAMIARZE WSZCZĘCIA KONTROLI SKARBOWEJ

Nadawca: Urząd Skarbowy <otelpokbysie@o2.pl>

Data: 24-02-2019, 22:59

Adresat:

Urząd Skarbowy odczytać zawiadomienie о zamiarze zainicjować kontroli w dniu 18.04.2019r. Wobec braku możliwości ustawienia kontaktu telefonicznego w dniach 4-7.04.2019r. i nie zastania podatnika w jego siedzibie w dniu 6.04.2019r. w celu ustalenia terminu wszczęcia kontroli. Urząd Skarbowy wyznacza termin zainicjować kontroli na 29.04.2019r. о godz. 9.00.

Jednoczesnie Urzqd Skarbowy informuje, ze zgodnie z art. 92a ustawy z dnia 13 pazdziernika 1998r. (Dz. U. z 2007 r., Nr 11, poz.74 z p6zn. zm.) w zwiqzku art. 80 ust. 1 ustawy z 2 lipca 2004 г. о swobodzie dziatalnosci gospodarczej (Dz. U. z 2007 r.. Nr 155, poz. 1095 z pozn. zm.) czynnosci kontrolnych dokonuje si$ w obecnosci kontrolowanego lub osoby przez niego upowaznionej. Oznacza to ze w wyzej wymienionym terminie jest Pani/Pan zobowiązana do obecnosci w siedzibie swojej Firmy i wspofpracy z inspektorem kontroli. Ponadto zgodnie z art. 80 ust. 3 ustawy о swobodzie dziatalnosci gospodarczej jest Pani/Pan zobowiązuje do pisemnego wskazania osoby upowaznionej do reprezentowania Pani/Pana w trakcie kontroli, w szczegolnosci w czasie Pani/Pana nieobecnosci.

Jest Pani/Pan zobowiązania do przygotowania wszystkich potrzebnych dokumentow zwiqzanych z prowadzone przez Pani/Pana Firm wymienionych w załączniku(dokumenty.rar).

Nieobecnosc Pani/Pana moze zostac uznana za stan wyczerpuje znamiona wykroczenia okreslonego w art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy z 13 pazdziernika 1998 r. (Dz. U. z 2007 r., Nr 11, poz. 74 z pozn. zm.).

INSPEKTOR KONTROLI
Urząd Skarbowy
mgr Marian Jakubowski"

----------------------------------------------------------------------------------------------

Przestrzegamy i apelujemy o ostrożność!

Link do komunikatu Ministerstwa Finansów: https://www.gov.pl/web/finanse/uwaga-na-falszywe-e-maile-o-zamiarze-wszczecia-kontroli-skarbowej

czytaj dalej

Ważne Uwaga na fałszywe e-maile o błędzie w deklaracji podatkowej 21-02-2019

Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawił się następujący komunikat:

Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawił się następujący komunikat:

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami o tytule „Wezwanie do złozenia wyjasnienia" (pisownia oryginalna), w których autor informuje o wystąpieniu błędu w deklaracji podatkowej i prosi o ustosunkowanie się w terminie 7. dni do otrzymanej korespondencji. Ministerstwo Finansów nie jest autorem takich wiadomości. Adres nadawcy mf.gov@ministerstwofinansow54.pl nie jest adresem e-mail Ministerstwa Finansów, a procedury administracyjne nie przewidują składania wyjaśnień drogą mailową.

Otwieranie załącznika do wiadomości lub zamieszczonych w niej linków, jak również wysyłanie odpowiedzi do nadawcy, jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem lub przekazanie danych podatnika nieuprawnionym osobom.

Treść fałszywej wiadomości:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----Original Message-----

From: Ministerstwo Finansów <mf.gov@ministerstwofinansow54.pl>

Sent: Monday, February 18, 2019 2:01 PM

To: Ministerstwo Finansów <mf.gov@ministerstwofinansow54.pl>

Subject: Wezwanie do zlozenia wyjasnienia

Na podstwawie art.274a par.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.z 2012r.poz 749 za zam.)w mysl którego w razie watpliwosci co do poprawnosci zlozonej deklaracji organ podatkowy moze wezwac do udzielenia , w wyznaczonym terminie niezebdnych wyjasnien lub uzupelnienia deklaracji.

Po analizie dokumentów wystawionych przez panstwa firme winika, iz w 2017 roku wystapil blad w deklaracji.

Ponziej znajda pan, w którym znajduje sie dokumentacja dotyczaca wyzej wymienionego roku podatkowego.

Prosimy ustosunkowac sie droga emailowa w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku kontaktu zostanie wszczete postepowanie w trybie art. Ordynacji Podatkowej oraz zastosowana kara Kodeksu Karnego Skarbowego.

Ministerstwo Finansów
ul. Swietokrzyska 12
00-916 Warszawa
NIP: 5260250274
REGON: 000002217
godz. pracy 8:15 - 16:15

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przestrzegamy i apelujemy o ostrożność!


Link do komunikatu Ministerstwa Finansów: https://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/6Wwm/content/uwaga-na-falszywe-e-maile-o-bledzie-w-deklaracji-podatkowej?redirect=https%3A%2F%2Fwww.mf.gov.pl%2Fministerstwo-finansow%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_dNH3%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3D_118_INSTANCE_9Jwz__column-2%26p_p_col_count%3D1#p_p_id_101_INSTANCE_6Wwm_

czytaj dalej

Ważne Ostrzeżenie przed oszustami 06-02-2019

Na stronie internetowej Krajowej Administracji Skarbowej pojawił się następujący komunikat:

Na stronie internetowej Krajowej Administracji Skarbowej pojawił się następujący komunikat:

"Do Izby Administracji Skarbowej w Opolu docierają sygnały o przestępczym działaniu nieznanych osób podających się za pracowników urzędów skarbowych.

Mechanizm oszustw jest różny. Niejednokrotnie osoby te przekazują mieszkańcom województwa opolskiego nieprawdziwą informację o przysługującej im nadpłacie z urzędu skarbowego, wręczają fałszywy banknot dwustuzłotowy i proszą o wydanie reszty lub tylko proszą o rozmienienie banknotów.

Ostrzegamy mieszkańców województwa opolskiego przed wskazanym przestępczym działaniem nieznanych osób.

Przypominamy, że pracownicy urzędów skarbowych nie odwiedzają podatników w domach, przekazując im osobiście zwrot nadpłaty podatku. Nadpłaty są przekazywane jedynie na rachunek bankowy podatnika lub przekazem pocztowym."

Link do strony: http://www.opolskie.kas.gov.pl/opolski-urzad-skarbowy-w-opolu/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/3pNz/content/ostrzezenie-przed-oszustami?redirect=http%3A%2F%2Fwww.opolskie.kas.gov.pl%2Fopolski-urzad-skarbowy-w-opolu%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_XF0x%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3D_118_INSTANCE_9PhW__column-2%26p_p_col_count%3D1#p_p_id_101_INSTANCE_3pNz_

czytaj dalej

Biuletyn e-doradcy

Aktualności

WażneUwaga na fałszywe strony do składania e-PIT-ów

Uwaga na fałszywe strony do składania e-PIT-ówMinisterstwo Finansów przypomina, że jedynym sposobem składania elektronicznych formularzy PIT za 2018 r. udostępnianym przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową jest usługa Twój e-PIT lub e-Deklara...

więcej

WażneRolniku pamiętaj – kupując podróbki tracisz wiele razy

Krajowa Administracja Skarbowa przestrzega: Rolniku pamiętaj – kupując podróbki tracisz wiele razy...

więcej

WażneUwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT - sprzedam faktury”

Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawiło się kolejne ostrzeżenie: Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT - sprzedam faktury”...

więcej

Archiwum aktualności

Kontakt

Kancelaria Podatkowa Elżbieta Konopka


NIP: 747–000-44-99

REGON: 530600416


Opole

ul. Ozimska 15a/3

45-057 Opole

77 456 54 93


Brzeg

ul. Dzierżonia 16

49-300 Brzeg

77 416 95 59

OK

Ta strona korzysta z plików tekstowych cookies. Jeżeli nie chcesz aby na twoim urządzeniu były przechowywane pliki cookies - możesz wyłaczyć ich obsługę w swojej przeglądarce.

Wyłączenie obsługi cookies może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności strony.

Brak włączenia blokowania plików cookies w twojej przeglądarce oznacza, iż wyrażasz zgodę na ich przechowywanie w twoim urządzeniu końcowym.